27.8.15

Aslında kolay mıy mış mı


2014 mykonos             &         2015 mykonos

Yukarıdaki fotograf; sol taraf geçen yıl elia beach'te çekildi sağdaki ise bu yıl elia beach'te.




Bu değişim sürecinde en etkili bulduğum yöntemlerim ;

1.Yanımda yemek taşıyorum; kaç öğünü yahut ara öğünü dışarıda yiyeceksem planlayıp evden hazırlayıp öyle çıkmaya başladım.Zaten kızlar olarak büyük çoğunluğumuz'un taşıdığı çanta boyutları malum;transfer sıkıntı olmuyor.Kullanışlı kaplar edinip içerisine ;karabugday-brokoli-domates-lor, kinoalı yeşillikli salata, çok uzun zaman yoksa eğer yememe;tavuklu çiğ ıspanaklı avokadolu lavaş arası wrap gibi ana öğünler,yahut ; chia puding,yulaf lapası,yulaflı-muzlu kurabiye,badem,kaju,patatesli browni gibi ara öğün olabilecek seçenekler.

Yine eğer kısa süre içinde tüketeceksem sebze suyumu hazırlayıp yolda da içtiğim oluyor.
Yanımda her türlü seçenek olduğundan market raflarına yahut arkadaşlarımın tabaklarına da saldırmamış olup uzun süre midemi de boş bırakıp kan şekerimi de düşürmedim :) wuhuuu! 

2.Alkali diyeti kitabını okudum.Aslında her kitap başka birşey söylüyor ve hepsinin dediğini uygulamak mümkün değil.Tahıl beyin,Buğday göbeği vs çok çeşit kitap ta var yeni çıkan bende merak uyandıran.Neyse ;Alkali diyeti aslında diyet gibi de değil,benim kitaptan aylar sonra bile hala uyguladığım iki şey var ki ;ilki suyumun içine içmeden önce mutlaka limon sıkmak ;bu özellikle benim gibi suyun o tatsız halini sevmeyip su içemeyenlerdenseniz su içirten bir hareket oluyor,seviyorum.Diğeri ise akşam yatmadan önce bir bardak elma sirkeli su içmek.İkisini hayatıma soktum artık ama diğer detayları tam olarak değil.Ancak kitap çok faydalı ,okuyun derim;)

3.Paylaşmak.Evet hem sevap point'leriniz artıyot hem de fazla yememiş oluyoruz:)

En sevdiğimiz cheesecake'i ,kurabiyeyi vs yapacağımız zamanı tam misafir'e denk getiriyor yahut pişer pişmez kapıp dışarı çıkıyor eş dost ile paylaşıyorum.Hem tatmış oluyorum hem de o son kalan dilimler aklımda bir soru işareti oluşturmuyor akşam çünkü ortada arta kalan birşey olmuyor;) Nadiren de olsa dışarıda sipariş vereceğim canımın çok istediği zararlı birşeyi bile yanımda en az 1 kişiyle beraber yemek üzere sipariş veriyorum;paylaşmak güzeldir :)

4.Değiştirerek. Kullandığım malzemeleri eşdeğer başka malzemeler ile değiştirerek. Fıstık ezmesine bayılıyorum ama artık evde 15dkk da kendim yapıyorum;içine ne koyduğumu biliyorum ,Pancake çok seviyorum ; ama beyaz un yerine yulafı blender da un haline getirip kullanarak,browni mi istiyorum un yerine tatlı patates yahut siyah fasülye kullanarak,çikolatadan vazgeçemiyorum; sütlü seven ben artık en az %54 kakaolu dan başkasını yiyemiyorum,puding mi canım çekti avokado muz ve kakaoyu blender dan geçiriyorum ve daha birçok birçok  şey.

5.Sebze suyu'na başayarak. 3 çeşit sebzeye 2 çeşit meyve ile oranlayarak hazırladığım sebze sularım.Hazırlaması çok keyifli tadı harika,çiğ sebzeden direk aldığım vitaminler!Artısı o kadar çok ki! 
Bazen ara öğün olarak,bazı zamanlarda ise içine yulaf ya da chia tohumu koyarak öğün yerine içtim.Özellikle öğle yemeğimi geç yiyip acıkmadığım zamanlar 7-8 gibi günü sebze suyu ile kapatırken çok işime yaradı bu iş.


Herşeyden önce irade ve istek ,bu ikisi birleşince büyük değişimler yaşamamak için ortada hiçbir sebep kalmıyor.Bedenimize daha iyi bakıyor olmanın verdiği mutluluk ise bambaşka.

Beslenmemi değiştirmem cildimi bile değiştirdi artık daha bir parlıyor daha bir dirileşti.

Beslenmek daha çok içimi spor ise dış görünüşümü değiştirdi;

Spor'a nasıl başlayabildim o da yarın geliyor..

4 yorum:

  1. Sebze sularının da tarifini ayrı post yapar misiniz ^.^ cunki değişim muhteşem olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ecem mükemmelsin bu yazı dizisine devam!

    YanıtlaSil
  3. Ayni chiara ferragni :) saglikli olman cok güzel, ama ben eski görüntünüde begendim, daha kadinsi ve sexy ;)

    YanıtlaSil
  4. Plates buyusunu cok iyi biliyorum. Dogum sonrasinda, doktorum; pespembe kaslarimi toparlamamin cok cok kolay olacagini soyleyip bana mutlaka plates yap demisti.. Alpico misil misil bir bebek oldugu icin evde (hic sevmem kendisini ama) Ebru Salli ile her sabah duzenli bir spor hayatina start vermistim.. Inan Ecem yalnizca 1 ayda aldigimi kilolari verdim.. Gerci topu tamami 8 kilo almistim ve +3 kilo ile hastaneden cikmistim ancak yine de zayif biri icin 3 kilo cok kilo demek ! Ayrica hic rejim yapmayan bunyeme kilo verdirmek cok zor da olabilirdi.. Neyse diyecegim su ki ; muthisti.. Beslenme konusunda zaten ben cok istikrarli bir tipim biliyorsun o yuzden plates destegi ile cok keyifle gitti o 3 kilom da.. Simdi de ayni senin su ust fotodaki durumun var bende ! Yani belirsiz bir karin ve tende defarmasyon. Kime sorsam "off sacmalama" dese bile ben biliyorum ve onlem almam sart.. Belgrad yuruyuslerim de bitti Nisantasi'na tasininca.. Simdi senin izinden yine yurume kararindayim son 1 haftadir.. Bu gorseli gorunce de ne kadar dogru olacagina emin oldum ! Canimsin Ecem.. Daima kendine ozen goster ve daima hayat seni sevsin.. xxx

    YanıtlaSil

thanks for comments