16.7.15

Capri'm

Capri'ye direk napoli'ye uçup,napoliden de feribota binerek gidilebileceği gibi ;önce roma'ya romadan da tren ile napoliye geçerek gitmekte pekala mümkün.

Biz; özlediğimiz roma'ya da bir gece uğrayıp öyle geçelim dedik.Daha doğrusu planlayan güzel adam öyle demiş. İyi ki de demiş,sanki içimi okumuş.

Nerede kalmıştık; Thy ile Sabiha gökçenden kalkan roma uçağı ile iki küsür saat sonra romadayız. Makarna,tiramisu,aperitivo derken hoop sabah oldu;doğruca tren istasyonuna;ver elini Napoli.

DİPNOT:  İtalyada en çok kullandığım 2 tren şirketi var.Biri Trenitalia diğeri Italo. Bilet alırken ikisininde fiyatlarına mutlaka bakın.
Italo çok daha uygun olmakla birlikte bence daha konforlu.Tek farkı; ,sanıyorum trenitalia daha eski bir şirket olduğu için, trenitalia her daim ana istasyondan kalkıyor.Italo ise trenine göre değişiyor.Ama bu demek değil ki çok alakasız bir istasyon.
Mesela Roma'da ikinci büyük istasyon olan Tiburtina'dan.

Biletinizi 2-3 hafta hatta 1 ay önceden almak çok çok daha uyguna geliyor.İnternet sitelerinden almanız mümkün.Zaten görevliye sadece kodu göstermeniz yeterli çıktı bile almanıza gerek yok.

Fiyat açısından şöyle bir örnek vermem gerekirse ;yaklaşık 3 hafta önceden italo'dan alınmış Roma-Napoli bileti ,2 kişi gidiş dönüş 80 euro .Biz gideceğimiz treni kaçırınca(geç kalma huyumuzun en pahalı cezası oldu şu ana kadar) tekrar bilet almak zorunda kaldık 1 saat sonraki tren için;ve iki kişi gidiş için 70 euro ödedik.Farkı deneyimleyip aktarmış oldum böylece :)
Napoli'ye geldiğimizde önce bir pizza molası verdik.Yeni evlenmiş teksas'lı bir çiftle aynı masayı paylaşıp pizzalarımızı yedik.Onlar da meğer bizim gitmek üzere olduğumuz yerlerden dönüyorlarmış.

Ardından Napolinin ana caddelerinden yürüye yürüye liman'a indik; Molo Beverello'dan SNAV şirketinin araçsız,hızlı feribotu ile yaklaşık 45 dakikada Capri'deydik!
Bilet: 20.5 euro (1 kişi gidiş)
Marina Piccola caprinin o ünlü kayaları Faraglione 'ye bakıyor,manzarası harika.

Yürürken keyiften sarhoş edebilen,araç içindeyken biraz ürküten dar mı dar sokakları,mayhoş etme yetisine sahip tatlı havası ve büyüleyici yeşili ile cennet ada diye tabir ettikleri; Capri.

Capri; gerçekten insanı ilk gördüğünde büyülüyor.Öyle kocaman öyle kayalık ki böyle sert bir yapıdan bu kadar yeşil bu kadar güzel bir ada nasıl olmuş hala düşünüyorum.Sanki bir el değmiş de imkansız gerçek olmuş gibi.

Ada toplamda 4 bölümden oluşuyor.Marina Grande.Marina Piccola,Capri,Ana Capri.

Marina Piccola;Capriye sürekli araç var. Sakin,konaklama için çok uygun.Denize girmesi en keyifli yer.Suyun sakinliği,rengi,kayaların güzelliği ile benim favorim. Ancak güneş keyfi için saat 5e kadar vaktiniz var,çünkü kayaların yüksekliği akşama dogru güneşi kesiyor.Sabahtan değerlendirilebilecek bir seçenek.

Marina Grande; oldukça turistik.Halk plajı gibi bir plajı var feribottan inince sağ tarafta.Lezzet olarak iddiasız restoranlar. Hareket etmek üzere olan yahut yeni gelmiş feribotlar,ne de olsa liman..

Capri ; cafe ve mağaza için en zengin kısım burası. Birçok markanın mağazası var.Bol bol, keyifle yürümelik dar,temiz,şık sokakları..Gece gündüz hep hareketli.

Anacapri; Gece oldukça sakin burası, çünkü daha çok ada sakinlerinin evlerinin olduğu bir bölge. Yemek için gidilebilecek yerli restoran ve cafeler var.Gündüz gitme şansımız olmadı ama gece pek hareketli değil.

Otelimiz  Marina Piccola da.

Minik tatlı otobüsler yerine Funicolare yi seçiyoruz ;yukarıya yani Capri'ye çıkmak için.
Asansör mantığı ile çalışsan telefiriğimsi bir ulaşım aracı.Hızlı ve keyifli oluyor inip çıkmak..

Capri'ye çıkıyoruz.Baya yüksekteyiz,manzaraya bayılıyoruz.

Eşyalarımızı bırakmak için önce otele.Minik otobüslerden Marina Piccola'ya gidene biniyoruz.Yollar öyle dar ki otobüslerin küçüklüğü fayda etmiyor.Mutlaka karşılıklı geçmek isteyenlerden biri durup iyice kenara yapışmak zorunda.Başta biraz korkutucu.

***

İlk gece yemek tercihimiz; Da Paolino
Rezervasyon şart.
Kocaman bir bahçe,masaların üstü limon ağaçları.Başınızı kaldırdığınızda kocaman limonlar,elinizi uzattığınızda bile dokunabiliyorsunuz.
Antipasti ve tatlı tercihinizi açık büfe ile kullanabiliyorsunuz.
Kocaman bir tatlı odası;açık büfe demek biraz haksızlık olur :) Meyveler,dondurmalar,tatlılar baştan çıkarıcı.
Açık büfeden seçerek kullanmak istediğiniz Antipasti tercihi için dikkat etmek gerekiyor zira çoğunluğu deniz ürünlerinden oluştuğu için deniz ürünü sevmeyen biri için hayal kırıklığı olabilir.Can için biraz öyle oldu.Ben ise o limonların  altında mutlaka limonlu bir şey yemeliydim, garson'umuzun tavsiyesi ile limon'lu ravioli istedim ve hayatımda unutamayacağım bir tat ile harika bir seçim yapmış oldum.Tatlı'nın çok fazla hakkını veremesem de limonlu dondurması yine efsaneydi:) Hesabı istediğimizde ikram edilen limoncello'lar ise beni limoncello ile barıştırdı ki sevmezdim bu seyahate kadar :) Antipasti açık büfe 1 kişi 29 euro .Limon Ravioli :27 euro. Tatlı büfesi :16 euro.

***
Diğer akşam ise tamamen yerel bir mekan'a gittik; Aumm Aumm.İçeride italyan olmayan sadece biz olunca daha da keyifli. Girişin kapısının tam karsısındaki fırının önünde usta birbirinden harika kokular eşliğinde pizza yapıyor. Yerlilerin maç izlemeye geldikleri bir yermiş burası,lokal ve ötesi yani.Ev şarabı da harikaydı! Hem yerli hem lezzetli çok güzel bir pizzacı, Pizzalar 8-13 euro arası.

Ertesi gün ; 2 saati 90 euro olan teknelerden kiraladık. Biz sadece 2 kişiydik ama tekneler 5 kişilik kapasiteye sahip.Merak ettiğimiz ada çevresini ve koyları gezdik.

Grotto Azzuro 'ya (mağara) kişi başı 8-13 euro arası birşey ödeyip tekne turuna katılıp girebiliyor ancak içinde denize giremiyorsunuz.Kapısına kadar gittik ama suya girememek cazip gelmedi.

Grotto Verde de teknemizi demirleyip adı gibi yemyeşil suya atladık  mağaramsı oyuğun girişine doğru,acaba yüzsek mi içine derken arkamızda cesaret bekleyen insanlar olduğunu gördük ve hadi sürü psikolojisi dedim yüzmeye başladım herkes tek tek geldi,komik oldu :)

Faraglioni kayalarının içinden tekneyle geçmek çok güzeldi.Önünde 10.yıl hatırası fotoğrafımız ve diğerleri çok güzel birer anı oldu bize.

Bagni di Tiberio ; Marina Grande'den özel teknesi ile gidilebilen bir beach.Önerilen bir yerdi ama biz denize giricek kadar sevmedik.Daha güzel kıyılar olduğundan pek özel gelmedi.Öğle yemeğimizi burada yemiş olduk.Marina Grande de bilet gişelerinin arkasında ki küçük iskeleden tekne alıp götürüyor;Gidiş dönüş kişi başı 10 euro.

*mozarella 'ya karşı bitmeyen sevgim

Ne yedik?

Limon'lu herşey.
Tam sıcaktan bunalmışken Granita (buzlu,gerçek limon parçalı,başta kaşık ile yenilen, içecek)
Gelateria Buonocore başta olmak üzere içinizden gelen her yerde dondurma.
Dondurma tercihleri öncelikli meyveli olsun,zira hepsi pek doğal,pek çok lezzetli.

Araç?

Günlük sınırsız kart kullanmak mantıklı.
Taksilerin hepsi üzeri tenteli oldukça sevimli ancak pahalı (imiş) Kullanmak zorunda kalmadık ancak kısa bir mesafe için bile (ki ada çok büyük değil) 30 euro diye okumuştum gitmeden önce.

Hızlı geçiş sağlayan ve günlük her ulaşım aracını limitsiz kullanma imkanınız olan kartı tercih ettik. 1 kişi 8.90 euro. Tek bilet almak istersek ödeyeceğimiz rakam 1.80 euro.Ada'yı tamamen keşfedip sürekli gezmek için aktarma yapmak gerekiyor ve bu aktarmalar da günlük sınırsız bilet almayı mantıklı kılıyor.

Capri'de toplam 2 gece 3 gün kaldık ve aklımızda ah şunu da yapamadık diyeceğimiz birşey kalmadı.Ama 4 gün'den fazlası capri için çok gibi.Büyük bir ada değil ve denize girilen yerler de sayılı olduğundan öyle uzun yaz tatili tadında değil.Huzurlu,keyifli,lezzetli ve bol limonlu bir ada capri.

Ancak capri'de daha uzun kalıp günlük olarak positano ve amalfi kıyılarına geçilebilir.
Biz son gün dönüş planımızı bu rotadan yaptık.Sıradaki postta capriden positano,positano'dan amalfi,amalfi'den de salerno'ya geçişimizi anlatmak istiyorum.